Rengøring tager tid

Et par af mine venner, som jeg mistede kontakten med grundet flytning, har jeg netop genfundet. Heldigvis til fælles glæde! De bor i en stor gammel lejlighed i den anden ende af byen. Det er en gammel, nedlagt kontorbygning, de har lejet sig ind i, og de har fået den bedste lejlighed, man kan drømme om: Øverste etage, store vinduer, udsigt over hele havnen og god adgang til offentlige transportfaciliteter. Jeg er faktisk lidt misundelig.

Stor bolig

Ok, der er noget at holde. Etagen, de har lejet, er på 500 m2, så der er meget at skulle holde rent. Og mange store vinduer, der skal pudses. De får noget at rive i med den nye lejlighed. Selv ville jeg ikke have turdet at gå i gang med sådan et projekt: At omdanne en hel etage i en kontorbygning til lejlighed. Men jeg kan godt se, at det bliver en superlækker lejlighed, når de når så langt.

Rengøringsfirma er et must

Jeg har spurgt dem om, hvordan de fordeler det med rengøring og daglige pligter. De fortalte mig, at de har hyret et firma, der laver professionel rengøring i Aarhus til den opgave. Der er simpelthen for mange andre ting, der skal ordnes til, at de også kan tage sig af selve den daglige rengøring. Firmaet kendte godt bygningen. De havde arbejdet nede på 3. sal, hvor der stadig er kontorer. Så det var nemt for dem at finde stedet.

Heldigt for dem, tænkte jeg, da de fortalte om det. Det kan nemlig være lidt besværligt at finde det, indtil man lærer stedet at kende. De får en vidunderlig lejlighed ud af de lokaler, de har lejet. Gad vide, om de egentlig ikke har købt lokalerne. Laver man virkelig så mange ændringer i de eksisterende rum, hvis man ikke har købt dem, og har en helt sikker og klar idé, som skal udføres og holde i mange år? Det tænker jeg, at de nok har. Jeg skal lige spørge dem om km2-prisen.